27 Nisan 2014 Pazar

Çilekli Yaz Gecesi Rüyası Tatlısı

Geçenlerde televizyonda Canan Karatay'ın çilek ile ilgili söylediklerini dinliyordum. Şu an henüz mevsimi gelmediği için tamamen hormonla yetiştirildiğini söylüyordu ve "son derece tehlikeli, çilek değil ki zehir! Tamamen fruktoz" diyordu. Haklıydı. Ancak çilek marketimize geldiğinde raflarda o kadar albenili duruyordu ki almadan edemedim. Çileği de bu güzel tatlıyı yaparak değerlendirmek istedim.
Bu aslında son derece pratik bir tatlı. Çikolatalı, çilekli puding ve eti kakaolu bisküvi ile yapılıyor ve tabii ki çilekle..
Önce kabımızı su ile ıslatalım ki servis esnasında tatlımız, tabaktan kolay çıksın.
Daha sonra en alt kata çikolatalı bisküviyi dizelim. Üstüne çikolatalı puding dökelim ince bir kat. Ve sırasıyla, -ben bazen çikolata parçaları ve meyve de koyuyorum, muz, ananas, kivi, çilek şahane oluyor- puding ve bisküvi şeklinde en üst kata kadar geliyoruz. En üst kata çilekleri diziyoruz. Ben saplarını çıkarmadım daha gösterişli görünsün diye. Ve parlaklık için de çilekli bitkisel jöleyi hafif ılıtıp döküyoruz. Yalnız jöle çok sıcak ya da çok soğuk olmasın. Ne çileklerimiz pişsin, ne de jöle çok soğuk olup pütürlü kalsın.. Ayara dikkat edelim.. Ve dolapta soğutalım, yeterince soğuyunca servis edelim..ben bazen krem şanti de sıkıyorum görsel olarak güzel oluyor, ancak çok sevdiğim bir şey değil o yüzden krem şantiyi genelde tercih etmiyorum..
Hem pratik hem de çok sevilerek yenen bir tatlıdır bu..

Afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder